Laikaisi KET – būsi „pamokytas“
Naujienų portalui Alfa.lt parašęs vairavimo instruktorius Aleksandras stebisi vairuotojų neatidumu ir siūlo „apšviesti“ vairuotojus apie itin pavojingą vietą, kur kiekvieną dieną įvyksta avarinių situacijų.
„Vilniuje nutiestas naujasis aplinkkelis ir, žinoma, pastatyti nauji (kelio – Alfa.lt) ženklai. Yra labai pavojinga vieta, važiuojant nuo Viršuliškių į naująjį aplinkkelį“, – pasakojo Aleksandras apie pavojingą vietą, važiuojant nuo Šešuolių g. ir judant link aplinkkelio, ties sankryža su Viršuliškių skg.
Išlikusioje sankryžoje kabantis kelio ženklas nurodo, kad pirmąja eismo juosta galima sukti tik į dešinę, t. y. į Buivydiškes, o iš antros eismo juostos galima važiuoti tik tiesiai arba sukti į kairę. Deja, praktika liudija, kad dauguma vairuotojų ignoruoja kelio ženklą ir iš pirmosios juostos važiuoja tiesiai.
„Baisiausia, kad tam, jog papultum į Pilaitę, iškart už sankryžos tenka rikiuotis į dešinę per dvi (eismo – Alfa.lt) juostas. Taigi, jeigu laikaisi ženklų, kerti sankryžą iš antros juostos, tu jau nesugebi saugiai pasukti į Pilaitę, nes 99 proc. vairuotojų važiuoja tiesiai iš pirmos juostos ir „neleidžia“ persirikiuoti į pirmą juostą ir į lėtėjimo juostą“, – rašo vairavimo instruktorius.
Tokioje situacijoje vairuotojų elgesys natūralus – garsinis signalas, spaudimas, nors patys net nesuvokia, kad pažeidžia KET ir važiuoja tiesiai iš juostos, iš kurios tai daryti draudžiama.
Sprendimo būdas – pažadas
Vairavimo instruktoriaus Aleksandro teigimu, patekti į Pilaitę „žiauriai“ pavojinga, o situacija pasikeistų, jeigu vairuotojai stebėtų kelio ženklus ir nelėktų 80–90 km/h greičiu. Žinoma, būtų dar geriau, jei pavojingos sankryžos kelio ženklinimas būtų pakeistas ir taptų nebe toks keblus vairuotojams.
Anot vairuotojų, panaši situacija susiklosto ir kitoje sankryžoje, važiuojant link aplinkkelio: L. Asanavičiūtės g. kertantis su Sietyno g. kabo toks pat kelio ženklas ir, žinoma, vairuotojai daro identišką klaidą. Vairuotojai, važiuojantys remdamiesi KET, turi būti atidūs ne tik dėl potencialių pažeidėjų, bet ir baimintis, kad nebūtų apdovanoti garsiniu signalu ir „pamokyti“.
Saugaus eismo specialistai sutinka, kad neatidūs vairuotojai tokioje situacijoje gali sukelti ne vieną avarinę situaciją, o, svarbiausia, jei nesupranta, kad tai jų pačių klaida, viskas gali kartotis periodiškai. Susisiekimo ministerijos teigimu, rūpintis vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, transporto infrastruktūros objektų projektavimu, statyba ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimu ir eismo organizavimu miestuose yra įpareigotos savivaldybės.
„Susisiekimo ministerijos saugaus eismo specialistai mano, kad kelio savininkas (valdytojas), organizuodamas eismą kelio ruožuose, ypač tose vietose, kur kertasi eismo dalyvių judėjimo kryptys, turėtų užtikrinti saugią kelio infrastruktūrą ir naudoti tokias technines eismo organizavimo priemones, kad eismo organizavimas būtų tinkamas, aiškus, saugus ir vienodai suprantamas visiems eismo dalyviams“, – rašoma ministerijos laiške.
Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybei pareiškus problemą, su kuria susiduria vairuotojai, atsakyta, kad artimiausiu metu tai bus išspręsta.
„Šis kelio ženklas bus demontuojamas kartu su Kelių policijos valdyba, darbai numatyti iki sausio 15 dienos“, – teigė Tomas Kamaitis, Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Apkrova sumažėjo iki 40 proc.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo skyriaus vadovas Jevgenijus Solovjovas pasakojo, kad pirmieji pokyčiai, atidarius antrojo Vakarinio aplinkkelio etapo trasą, buvo fiksuojami jau po savaitės.
Pavyzdžiui, Pilaitės pr. ir T. Narbuto sankryžoje, važiuojant nuo Karoliniškių pusės, pokyčiai pastebimi labiausiai: jei anksčiau šios sankryžos pralaidumas siekė apie 560 automobilių per valandą, tai dabar apkrova sumažėjo 40 proc.
Sumažėjo transporto priemonių srautas važiuojant iš Pilaitės pr. – prieš mėnesį šioje sankryžoje pralaidumas siekė apie 620 automobilių per valandą, o dabar apkrova sumažėjo iki 20 proc. Važiuojant nuo Narbuto g. skaičiuojamas didžiausias automobilių srautas, vidutiniškai per šią sankryžą pravažiuoja apie 950 automobilių per valandą, tačiau net ir čia apkrova sumažėjo apie 10 proc., iš Laisvės pr. – apie 5 proc.
„Transporto srautai, atidarius Vakarinio aplinkkelio antrą etapą, pasikeitė. Daugeliui privažiuoti miegamuosius rajonus tapo paprasčiau ir greičiau. Automobilių kiekiai Laisvės prospekte sumažėjo“, – sakė J. Solovjovas.
Laukia trečiasis etapas
Iš viso Vilniaus vakarinį aplinkkelį sudaro trys etapai, iš kurių du jau baigti: pirmasis – Lazdynų tilto rekonstrukcija ir kelio nuo Oslo iki L. Asanavičiūtės gatvės statyba, antrasis – kelio nuo L. Asanavičiūtės iki Ozo gatvės statyba.
Trečiasis etapas, kurio trasą planuojama tiesti ne anksčiau kaip 2015 m., nusidrieks nuo Ozo iki Ukmergės gatvės. Šis etapas palengvins susisiekimą važiuojantiems į Panevėžio pusę.
 info: alfa.lt

    

Vairavimo Mokykla ARVAIRA anno 2000