uo tarpu „Regitra“ teigia, kad visais atvejais galima ieškoti išeities ir taikyti išimtis. Tinkamo nerado Vilnietis Tadas susidūrė su problema, kai į vairavimo egzaminą bandė užsiregistruoti internetu. „Norėjau užsiregistuot egzaminui, pradėjau tą daryti internetu. Vilniuje iš viso neleido atlikti registracijos, pakibo puslapis. Šiauliuose, nes esu iš ten kilęs, man kaip ir patogi vieta būtų. Registruojantis pavyko pamatyt datas, kurios dar laisvos, tik maždaug po poros savaičių nuo tada, kai vis karts nuo karto bandžiau registruotis.
Vilniuje net ir po poros savaičių gaudavau tą patį vaizdą – neužkrauna sistema, o jei užkrauna, tada ekrane pasirodo atsakymas, kad pagal nurodytus duomenis, negaliu laikyti egzamino. Po poros savaičių „medžiojimo“, kur galiu laikyti, paskambinau telefonu ir užsiregistravau. Internetu to padaryti nepavyko“, – teigė būsimas motociklo vairuotojas. Galiausiai vaikinas sužinojo, kad Lietuvoje nėra jo ūgiui tinkamo motociklo. „Jau susitaikiau, kad kitaip nebus. A kategorijos motociklų mažiems žmonėms visai nėra visos Lietuvos „Regitrose“. Todėl reikia ieškoti savo, nes atsisėdus ant svetimo motociklo kojomis žemės nepasiekiu – kai motociklas sveria 200 kg, tai menkas juokas. A kategoriją dar leidžia su savo surastu motociklu laikyti. A2 ir A1 laikyti jau privaloma tik su jų“, – teigė Tadas. Galiausiai vaikinas egzaminą nusprendė laikyti su nuomotu motociklu, o tai lemia papildomas išlaidas. „Prieš egzaminą dar reikia pasivažinėti kelias pamokas, kad tvirčiau jaustumeisi. Bet ar sunku padaryti vienodas sąlygas? Kodėl neleidžia kitoms kategorijoms atsivaryti savo motociklo? Pernai norėjau laikyti A2 kategoriją motociklu, kurį beveik pasiekiu. Tačiau telefonu paaiškino, kad savo ar nuomoto negalima, tik „Regitros“, – teigė Tadas. Taiko išimtis „Regitra“ atsakyme DELFI rašo, kad vairavimo praktikos egzaminų priėmimo srautas, kaip ir kiekvienais metais, suintensyvėja pavasarį. Tam įtakos turi ir būsimų motociklo vairuotojų egzaminavimas, kuris kasmet trunka nuo balandžio iki lapkričio. „Vienas labiausiai rūpimų klausimų tiems, kurie planuoja egzaminą laikyti, yra pati transporto priemonė: koks tai bus motociklas ar automobilis, ar jo valdymo įtaisai turi kokių ypatumų, kur ieškoti sėdynės reguliatoriaus, ar artimųjų žibintų šviesos įsijungia automatiškai, kaip reguliuojasi vairo padėtis ir pan. Suprantame, kad būsimus motociklų vairuotojus taip pat neramina, ar laikant egzaminą kitu motociklu nesiskirs prietaisų išdėstymas, pavarų perjungimas, kiek bus kairiau/ dešiniau, nei priprasta, galinio stabdžio vieta, koks sankabos jautrumas, kaip motociklas svyra posūkio metu ir panašiai“, – teigiama atsakyme DELFI.Jame rašoma, kad siekiant didinti transporto priemonių pasiūlą ir taip trumpinti egzamino laukimo trukmę, prieš trejus metus pageidaujantiems įgyti teisę vairuoti motociklą (A kategorijos transporto priemonę be apribojimų) buvo leista šį egzaminą laikyti su savo transportu. Retesniems atvejams, kai siekiama įgyti teisę vairuoti motociklus, kurių galia iki 35 kW (A1 ar A2 kategorijos), transporto priemone aprūpindavo ir iki šiol suteikia „Regitra“. „Kas atsitiko, kai reguliavimą liberalizavome, atsirado motociklų nuomotojai, kurie siūlydavo transportą egzaminui net iki 5 kartų brangiau, nei buvo vidaus reikalų ministro nustatytas šios paslaugos įkainis, tad 2014 m. vėl įsigijome motociklus, nes tokį poreikį parodė mūsų klientai“, – prisimena „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas. Pasak vieno „Regitros“ vadovų, įsitikinusiems, kad su savo ar vairavimo mokyklos motociklu egzamine seksis geriau, galimybė naudoti ne „Regitros“ transporto priemonę išliko. Vis dėlto didesnė dalis klientų renkasi „Regitros“ transportą, nes taip, kaip teigiama, yra patogiau, nereikia rūpintis jo pristatymu ir grąžinimu, todėl pigiau. „Be to, ir egzamino išlaikymo procentas, kiek esame seniau žiūrėję, panašus“, – priduria S. Šuminas. Pabrėžiama, jog nepriklausomai nuo to, ar tai savarankiškai pasirinkta, ar „Regitros“ suteikta transporto priemonė, prieš egzaminą leidžiama apsiprasti pasibandant motociklą, t. y. pasivažinėti savo nuožiūra. Bandyti manevrų negalima. Pažymėtina, kad pačių pasirūpintą transporto priemonę egzamino metu gali naudoti būsimi viešojo transporto – troleibusų (T kategorija), mikroautobusų ir autobusų (D, D1, DE, D1E kategorijos) vairuotojai. S. Šuminas pasakojo, kad yra pasitaikę atvejų, kuomet dėl fiziologinių ypatumų A1 ir A2 kategorijos egzamino laikyti su „Regitros“ turimais motociklais įmonės klientai negalėjo. „Jeigu yra objektyvi priežastis, tarkime, sustabdęs motociklą mažo ūgio asmuo negali atsiremti kojomis į žemę, tuomet galima išimtis iš taisyklės – reikia egzaminuotojui pateikti prašymą dėl egzamino laikymo savo transporto priemone“, – sako S. Šuminas. B kategorija – be išimčių „Regitros“ duomenimis, apie 90 proc. egzaminų priėmimo srauto sudaro lengvųjų automobilių (B kategorijos) vairavimo praktikos egzaminas. Dėl šios kategorijos srauto dydžio ekonomiškiausias sprendimas visuomet bus naudotis valstybės įmonės automobiliais. „Didžiausią naudą mažiausia kaina įmonės klientai gaus naudodami mūsų automobilius“, – teigia S. Šuminas. Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, dabartinė B kategorijos praktikos egzaminui laikyti skirto automobilių parko kontrolė leidžia pačiam klientui pasirinkti egzamino laikymo laiką, nereikia derintis prie vairavimo instruktoriaus užimtumo. Be to, ji atitinka klientų lūkesčius dėl visiems vienodų egzamino sąlygų.
„Egzaminą laikantieji asmenys tikriausiai nesirengia pirkti sau automobilio iš vairavimo instruktoriaus, jie pirks tuos, apie kuriuos svajoja, todėl per egzaminą ir tikriname, kaip jie geba valdyti bet kurią B kategorijai priskiriamą transporto priemonę“, – aiškina vienas „Regitros“ vadovų. Veikia be sutrikimų S. Šumino teigimu, atsižvelgiant į B kategorijos automobilių parko kontrolę „Regitroje“ sukurta registracijos į vairavimo teorijos ir praktikos egzaminą informacinė sistema. „Sistema mums leidžia užtikrinti tiek įmonės valdymą, reguliuojant įmonėje dirbančių egzaminuotojų darbo krūvį, tiek patenkinti klientų poreikius, nes siūlo optimalų automatizuotą egzaminą laikančių asmenų eilės tvarkymą – pirmenybė teikiama pirmą kartą egzaminą laikantiems asmenims“, – aiškina S. Šuminas. Pasak generalinio direktoriaus pavaduotojo, jau dabar akivaizdu, kad vairavimo mokyklų instruktoriai dėl savo užimtumo negali atvykti į egzaminą kartu su savo mokiniais, nors tokia galimybė jiems sudaryta. „Įsivaizduokime, kaip išaugtų eilė, jei dar reiktų laukti, kol vairavimo egzaminą laikančiam asmeniui taps laisvas jo pageidaujamas automobilis“, – į galimus nepatogumus atkreipia dėmesį S. Šuminas. „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas teigia, kad šiuo metu registracijos į egzaminus informacinė sistema veikia nepriekaištingai. Pasak jo, kasmet vidutiniškai priimama apie 95 tūkst. būsimų lengvųjų automobilių vairuotojų egzaminų, per dieną egzaminavimo paslauga suteikiama beveik 400 pretendentų – toks žmonių kiekis tikrai užverstų priekaištais „Regitros“ klientų aptarnavimo centrą, jei informacinės sistemos būtų sutrikusios. „Regitros“ atsakyme DELFI teigiama, jog klientų nusiskundimų analizė rodo, kad vadinamieji „sistemos užlūžimai“ yra lokalūs – vartotojai neatnaujinę naršyklių, įsidiegę netipiškas programas ir pan.





    

Vairavimo Mokykla ARVAIRA anno 2000